עולם המובייל גדל בקצב מסחרר. כל יום מצטרפים אנשים רבים למהפכת הסמארטפונים וכיום כ20% מכלל החיפושים בגוגל מתבצעים ממכשירי המובייל! ואפילו בפעם הראשונה בהיסטוריה, חלה ירידה קלה בכמות החיפושים במחשבים השולחניים.
הבעיה העיקרית של גוגל היא שקצב הגידול בחיפושים לא שווה לקצב הגידול ברווחים. מפרסמים רבים לא נותנים מספיק צומת לב לפרסום בשת המובייל וזה גורם לכך שהתחרות בפרסום במובייל תיהיה נמוכה יותר. מכיוון שתמחור הפרסום בגוגל נקבע לפי רמת התחרות, קליקים
באדוורדס מובייל, שווים הרבה פחות מהערך האמיתי שלהם.
לכן גוגל יצאה במהלך מעניין שאמור להפנות את הגולשים לפרסם יותר במובייל ובכך להגדיל משמעותית את התחרות ולהגדיל את רווחיה.