מאמרים מקצועיים בשיווק באינטרנט > מיתוג > יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט הולכים ותופסים נפח פעילות רב בפעילות משרדי היחצנות. האינטרנט מאפשר מדיום חשיפה רב המגיע לקהלים ממוקדים ומשם באמצעות דרכי שיווק ויראלי מגיעים גם לקהלי יעד נוספים. בעוד קידום אתרים בגוגל ע"י בחירת מילות מפתח פרטניות הינו האמצעי המדויק ביותר להשגת חשיפה ממוקדת, יחסי ציבור פונים לפלח נרחב יותר של גולשים על מנת להשיג חשיפה רבת מימדים.

יחסי ציבור באינטרנט, איך זה קורה?

 
יחסי ציבור באינטרנט הולכים ותופסים נפח פעילות רב בפעילות משרדי היחצנות. האינטרנט מאפשר מדיום חשיפה רב המגיע לקהלים ממוקדים ומשם באמצעות דרכי שיווק ויראלי מגיעים גם לקהלי יעד נוספים. להבדיל מאמצעי מדיה אחרים המשמשים את אנשי יחסי ציבור, כמו עיתונות, רדיו וטלוויזיה, האינטרנט מאפשר מדידה באמצעות כלים סטטיסטיים את הצלחת עבודת היחצנים. כך לדוגמה ניתן לבדוק מספר הקלקות על כפתור הלייק המפורסם בפייסבוק, מדידת רשימת התגובות ועוד. האינטרנט מאפשר לייצר תהודה ותגובות באופן מהיר, כחלק מהתגובות לפעילות היחצנית ניתן יהיה לראות עליה משמעותית בכמות הכניסות לאתר הבית של החברה או הארגון וכן לקרוא תגובות מיידיות מהשטח ולראות אם הפעילות אפקטיבית או יש לשנותה.

היכן מבצעים פעילות יח"צ באינטרנט?

 
בהתאם לאופי הפעילות יש להתאים את האתרים בהם משתמשים על מנת לבצע יחסי ציבור. ניתן לבצע פעולות נרחבות כמו פרסום מודעות או פרסום תגובות באתרי חדשות באינטרנט בהם יש מספק רב של גולשים מידי יום וכך ניתן להגיע לחשיפה רבה. הופעה באתר חדשות שקולה לפרסום או השתתפות במדיה כמו טלוויזיה כאשר היתרון הוא היכולת לקבל תגובות מיידיות ולבדוק את האפקטיביות או את תגובת הציבור לפרסום הידיעה. המדיה החברתית תופסת נפח פעילות רב, במיוחד הפייסבוק, לכן חשוב לבצע פעולות יחצנות באופן חיובי בפייסבוק וליצור באזז מהיר ואפקטיבי אותו ניתן למדוד בהתאם לתגובות הגולשים ואיסוף מידע מהשטח. כאשר מבצעים יח"צנות לגבי מוצר או פעילות הקשורה לנישה מסוימת כדאי לבחור באתרים המתאימים לאופי המוצר, כמו למשל פרסום ידיעות והודעות בפורטלים של בריאות ובפורומים העוסקים בענייני בריאות במידה ומיחצנים מכון לרפואה פלסטית וכד'.

לגייס תמיכה באמצעות האינטרנט


חברות וארגונים יכולים באמצעות פעילות יחסי ציבור מקצועית לשתף את ציבור הגולשים בפעילות שלהם או לצאת החוצה בידיעה על בעיות ומשברים וכך לגייס תמיכה בקרב הציבור. שיתוף פעולה עם הגולשים ובקשה לעזרה או לתמיכה יובילו לרוב לגיוס תומכים למען פעילות כלשהי או הבנה מהגולשים כי החברה אינה מתנערת מכישלון כלשהו וכי היא מעוניינת לשמוע את דעת הגולשים ולהתחשב בהם. שקיפות יוצרת אמון בקרב הגולשים וכך ניתן לגייס מקרב הגולשים טוקבקיסטים ובעלי פורומים שיטו כתף על מנת לעזור לחברה.

בדיקת אפקטיביות

 
שימוש אפקטיבי באינטרנט עבור פעילות יחסי ציבור צריך ליצור תהודה. את התוצאות ניתן לראות בעקבות תגובות לפרסום ידיעה כלשהי או עליה בכמות הכניסות לאתר הבית של החברה. יצירת דף אוהדים במדיה החברתית עם קישור לאתר הבית של החברה ותגובות מהירות לכל תגובה המתפרסמת על ידי גולש כלשהו יביאו ליצירת ענין ולתגובת שרשרת. גולשים ישתפו את הנושא בין חבריהם וכך נוצר באזז תקשורתי. שמירה על קשר רציף עם גולשים הנכנסים לאתר הבית או לדף הפייסבוק ויצירת פורומים פעילים ודינמיים יאפשרו לבדוק האם היחצנות של החברה נעשים כהלכה.
אולי יעניין אתכם גם: מיתוג עסקים, מיתוג אתרים