גליון מס -545 | תאריך 04/07/10 | מחיר גליון: ₪1.99 | מחיר באילת (ללא מע”מ: 1.27 ₪)

גם יו-טיוב כבר לא בטוח?

עכשיו זה רשמי, YouTube מצטרף לרשימת האתרים הגדולים שניסיונות הפריצה אליהם בסופו של דבר צלחו.

מאת: אור פז
גוגל חסמה את פרצת הגולשים לאתר YouTube לאחר שאלה פרצו לאתר הוידאו-סטרים הפופולארי בעולם ושדכו לסרטונים ידועים פופ-אפים וניתוב מחדש לאתרי מבוגרים.

בעקבות דיווח הפורצים ניצלו את רגישות שיטת הסקריפט באתר שאפשרה להם להכניס קוד לדף תגובות הגולשים. האקרים ככל הנראה פרצו לדפי הקליפים של הסנסציה האמריקנית ג'סטין ביבר אשר נצפה בכמויות של מאות מיליוני גולשים.
.
מקורות רשמיים של גוגל דיווחו כי למרות פריצתם לדפי האתר לא הייתה סכנה לחשבונות הגולשים ביו-טיוב אשר באו במגע עם דפים אלו. בנוסף דובר כי כאמצעי זהירות על הגולשים להתנתק ולהתחבר מחדש לחשבונותיהם ליתר ביטחון.

פריצה לאתר כה גדול כמו יו-טיוב היא מחדל אבטחתי עצום. גם אם במקומות מסוימים הקוד חשוף לקהל הרחב בידיעת מנהלי האתר, בעידן הנוכחי גם הרשת כבר אינה
בטוחה משהייתה ואבטחת אתרים היא דבר ראשוני וחוק ברזל אצל חברות ענק המבצעות הקמת אתרים בקנה מידה עולמי.
"פריצה לאתר כה גדול כמו יו-טיוב היא מחדל אבטחתי עצום"
יוטיוב נפרץ
מקור נוסף אומר כי אמנם הפריצה עצמה לא כללה 'תוכנות זדוניות' (תוכנות מזיקות אשר מותקנות ללא ידיעתו של הגולש) ,אך לא שללו את קיומם בדפי הנחיתה אשר אליהם הגיעו הגולשים בעקבות הפריצה.

המקור עוד הוסיף כי עם זאת כל תוכנת אנטי-וירוס בסיסית תוכל להגן מפני האפשרות של חדירת מזיקים למחשב.

בתגובה לפריצה הורדו זמנית אזורי התגובות באתר – "תגובות הוסתרו זמנית ע"י ברירת מחדל בתוך שעה מרגע שהתגלתה החדירה ובתגובה לכך בתוך שעתיים כבר הוצא עדכון מתקן לאתר" כך אומר מקור רשמי בגוגל, יחד עם זאת מוסיפים כי בגוגל ממשיכים ללמוד את רמת פגיעותו של האתר בכדי למנוע אירועים דומים בעתיד.
 
כל עבודת הקידום נעשית תחת קורת גג אחת. עשרים מקצועני אינטרנט מחכים לשרת אתכם, הלקוח הבא שלנו.
ניתן לקבוע פגישת היכרות בטלפון 077-4306020 או ע"י מילוי טופס הצור קשר.