2012 היא השנה השניה ברציפות ששוק הפרסום בישראל נמצא בירידה. בשנה 2012 נרשמו ירידות של כ7% בשוק הפרסום בהשוואה ל2011, ובשנת 2011 נרשמו ירידות של כ 6% בשוק הפרסום בהשוואה ל2010. מחזור זה הוא הנמוך ביותר מאז שנת 2004.
התפלגות הוצאות הפרסום של החברות מרוכז בעיקר בפרסום בטלוויזיה עם 42% מהשוק – ללא שינוי, עיתון עם 29% - ירידה של 2%, ובמקום השלישי פרסום באינטרנט עם 16%. שאר הוצאות הפרסום הולכות לאפיקי פרסום קטנים כמו שלטי חוצות ורדיו.
הסיבה העיקרית לירידות בשוק הוא החלשות של הכלכלה הארצית ופחות החלשות של המדיות, למרות שהעיתונים כן עברו ירידה קלה בצריכה, וערוץ 10 איבד רייטינג בגלל החשש לסגירה בשנה האחרונה.
"תקציבי הפרסום עברו לפרסום מדויק, מפולח ומבוסס תוצאות כגון גוגל, פייסבוק, יוטיוב..."
האינטרנט לעומת זאת הוא בין אפיקי הפרסום היחידים שעלו קלות בכ1%.
רבים טוענים כי שוק הפרסום גדול מ16% אחוז והסיבה לנתונים האלו היא שקיים קושי רב במדידת ההוצאות בשוק, משום שלא כמו בטלוויזיה או בעיתון, באינטרנט יש המון מפרסמים קטנים.
בעלי האתרים הגדולים מדווחים שרווחי הפרסום הרחב בשיטת הdisplay ירד ב10%-20% בשנה האחרונה, ולעומת זאת
תקציבי הפרסום האלו עברו לפרסום מדויק, מפולח ומבוסס תוצאות כגון גוגל, פייסבוק, יוטיוב וכו'.
אפשר להבין מהנתונים הנ"ל שהמרוויחים הכי גדולים בשנתיים האחרונות, שממשיכים לגדול למרות נפילת השוק, הם אפיקי הפרסום המפולח והמבוסס תוצאות באינטרנט.