מאמרים מקצועיים בשיווק באינטרנט > קידום אתרים בגוגל > קידום אתר באינטרנט – גולשים אל ההצלחה

קידום אתר באינטרנט – גולשים אל ההצלחה

מי מאיתנו לא "תקוע" עם אתר או בלוג שהקים אולי אפילו כמה כאלה ולא מצליח להגדיל את תנועת הגולשים אליו? ככה תגדילו את כמות התנועה והמכירות באתרכם.
באינטרנט לא משנה במה תעסוק ומה היא מטרתך – הגולשים הם המפתח להצלחה של העסק.
כמו בעולם האמיתי, גם ברשת האינטרנט הגולשים מגיעים לאתרים שמופעים במקומות המרכזיים - עמוד ראשון במנועי החיפוש. מעבר לכך הסיכוי שיגיעו קטן משמעותית. ואם אכן המטרה היא להגדיל את כמות הגולשים אז אחד הכלים המרכזים הוא קידום אתר באינטרנט.

קידום אתר באינטרנט  -  קדימה לדרך

משימת קידום האתרים הינה חשובה ודורשת התיחסות רצינית ומעמיקה. ההצלחה או הכשלון של העסק מושפעות מפעילות קידום אתר באינטרנט. ההכנה הנדרשת לפני תחילת העבודה על קידום אתר באינטרנט היא אחד המפתחות החשובים להצלחה.
 
איך מתחילים?
ברור שכדי לקדם אתר צריך שיהיה אחד כזה. אם עדיין אין אתר הגיע הזמן לבנות אתר מקצועי וליישם בו כבר בשלב הבנייה את כל ההמלצות לקידום נכון. אם האתר קיים עדיין לא מאוחר ואפילו מומלץ לתקן ולשפר, ולהוביל את האתר להצלחה.
 
יש אתר מה הלאה?
התחלנו להסרק ע"י מנועי החיפוש נכנסנו לעולם האמיתי .המנועים סורקים את אתרי האינטרנט בתדירות משתנה. בכל סריקה מתייחס המנוע לנקודות המפתח בקידום (יפורטו בהמשך). כדי לשפר מיקום אתר במנועי החיפוש ולהסרק בתדירות גבוהה יותר צריך לעבוד.
 
ומה מפה?
מי שמתכנן לקדם לבד את אתר האינטרנט חייב לקבל גישה להורדה ועריכת קבצי האתר. אם אתם לא בטוחים עדיף להעזר בשירותם של אנשי מקצוע בתחום.
 
ומכאן היישר לכללים הבסיסיים בקידום אתרים מקצועי – הטיפים לקידום יעיל ואפקטיבי.

כותרות האתר (Meta tags)  -  תגים של שפת ה- HTML הנמצאים בקוד של דף באתר.

1. כותרת Title הדבר הראשון שמנועי החיפוש ומרבית המבקרים רואים בדף, הינו הכותרת (title).
 לכל דף אינטרנט ישנה כותרת המופיע בראש הדף, כותרת זו לא נראית בתוך דף האינטרנט אלה רק בכותרת הדפדפן בפס העליון, אך המשמעות של כותרת זו משמעותית למנועי החיפוש. זוהי הכותרת שמנוע החיפוש יזהה ויציג עם מציאת הדף, ולכן יש לה משמעות בתוצאות החיפוש ועל כן גם חייבת לכלול את מילות המפתח של האתר. דוגמא בקוד:

<title> קידום אתר באינטרנט </title>

2. תג מילות מפתח Meta keywords - תגית HTML בקוד האתר אשר מכילה מילות מפתח רלוונטיות לדף. היות ותגית זו סמויה מעיניי הגולש ,ניצלו אותה לרעה בוני אתרים ולכן כיום יש דעות לכאן ולכאן לגבי חשיבות קודמת זו לקידום אתר באינטרנט. דוגמא בקוד:

<meta name="keywords" content="קידום אתר בגוגל,קידום אתרים, קידום את באינטרנט, " />

3. תג התאור Meta description - תגית זו תוצג לרוב במנועי החיפוש מיד מתחת לשם האתר ולכן חשוב שיהיה מכירתי שיגרום לגולשים להכנס לאתר, לתג התיאור יכולה להיות השפעה מכרעת על דירוג הדף במנועי החיפוש ועל בחירת הגולשים. צריך להקדיש מחשבה בכתיבת תאור זה. מומלץ משהו קצר בין 2-3 משפטים.
גם כאן כדאי שיופיעו מילות המפתח, מילות החיפוש הדרושות. דוגמא בקוד:

<meta name="description" content=" מדריך לקידום אתר באינטרנט מרכז עבורכם את הכלים המרכזיים לקידום האתר לעמודים הראשונים במנועי החיפוש.">

מומלץ כי הביטוי אותו מקדמים על אותו עמוד יופיע בשלושת הכותרות.
 
הקשר בין תוכן האתר לביטיי קידום - תוכן האתר היא נקודה מאוד חשובה. כאשר מנועי החיפוש סורקים את האתר הרלונטיות של התוכן חשובה וכמו כן צפיפות הביטויים בעמודים המקודמים. מומלץ כי ביטוי המפתח יופיע בתוכן העמוד ברמה של כ- 5% מכלל הטקסט בעמוד ולבדל אותו משאר ביטויי החיפוש האחרים הלא מקודמים באותו עמוד.

לדוגמא, אם האתר שלכם עוסק בקידום אתר באינטרנט, הקפידו לשלב בטקסטים השונים באתרכם צירופים רבים ורלוונטיים ככל הניתן עם המילה "קידום אתר" או "קידום אתרים באינטרנט". כך יוכלו מנועי החיפוש השונים לקשר בין העמודים באתרכם לשאילתות הגולשים בנושאים הרלוונטיים לאתרכם (במקרה זה; קידום אתר באינטרנט) ויסייעו לאתר האינטרנט שלכם לצבור נקודות זכות במילות המפתח הרלוונטיות לכם.

כותרות העמודים - בדומה לדוגמא המצורפת: חשוב כי כותרות העמודים יכילו את ביטויי החיפוש אותם אנחנו רוצים לקדם על אותו עמוד.

קידום אתר באינטרנט - קצת על השפעתם של קישורים

קישורים נכנסים ויוצאים - ההנחה הרווחת היא שגוגל סורק את האתרים וכמו בני האדם מבצע בדיקת קישורים מהאתר החוצה ופנימה, כך שאם ישנם יותר קישורים נכנסים סביר להניח שמדובר באתר אטרקטיבי ולהפך. אם יש יותר קישורים יוצאים נראה כי האתר משמש כ"תחנת מעבר" לאתרים אחרים/ ולכן אתר שיש לו קישורים רבים נכנסים עפ"י רוב יקודם בצורה אופטימלית במנועי החיפוש.
אולי יעניין אתכם גם: קידום אתרים בגוגל