מאמרים מקצועיים בשיווק באינטרנט > קבלו עדכון: קידום אתרים איכותי משתלם!

קבלו עדכון: קידום אתרים איכותי משתלם!

לא פעם אנו נשאלים מדוע חשובה מקצוענות בתחום קידום אתרים, הרי לכאורה יכול כל בעל אתר לקדם את האתר שלו לבד, אז מדוע לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בתחום?
 
תשובתינו- בגלל העדכונים!

חברת גוגל מחליטה כיצד למקם אתרים במנוע החיפוש על בסיס אלגוריתם החיפוש שלה, ובהתאם להנחיות שהיא מפרסמת מעת לעת. אתר אשר עונה על הנחיות גוגל לקידום אתרים, סיכויו להופיע למעלה בתוצאות החיפוש גדל. הנחיות גוגל אינן פשוטות לביצוע, ויש פרמטרים רבים הנכללים ברשימה זו וכוללים בין היתר: פעולות בקוד, הנחיות לכתיבת תוכן, והנחיות הנוגעות לקישורים יוצאים ונכנסים לאתר.
 
לכאורה ברגע שאתר פועל בהתאם להנחיות, הוא אמור להבטיח את מיקומו בתוצאות החיפוש. בפועל חברת גוגל אינה שוקטת לרגע, והיא מעדכנת את האלגוריתם הקובע את סדר התוצאות, איזה אתרים יופיעו בדף הראשון עבור ביטוי מסויים ואיזה אתרים ידחקו לדפים פנימיים. מטרת העדכונים היא קידום אתרים איכותיים (על פי הגדרות האיכות של גוגל) על פני אתרים שאינם איכותיים, ולכאורה תורמים פחות לגולש.
 

על הקשר בין עדכונים וקידום אתרים

משמעות העדכונים של גוגל היא שאתר מסויים יכול להופיע בעמוד הראשון או אולי אפילו בתוצאה הראשונה, כאשר מחפשים ביטוי מסויים, אך אם אינו מקודם בצורה מקצועית ועל פי הנחיות גוגל, יכול לפתע להיזרק בתוצאות לעמוד פנימי או להעלם לחלוטין מגוגל.
 
במסגרת העדכונים אשר מתבצעים בחברת גוגל, במטרה לעדכן את תוצאות החיפוש באופן שיתרום הכי הרבה לגולשים, שוחרר בתאריך 17.10.2014 עדכון אלגוריתם פינגוון 3.0.
 
עדכון פינגוון שוחרר לראשונה בשנת 2012, ומטרתו פגיעה בדירוג אתרים אשר אינם פועלים בהתאם להנחיות גוגל לבעלי אתרים. הנושא העיקרי בו עסק עדכון זה היה קישורים- אתרים בעלי קישורים באיכות נמוכה, קישורים ממומנים או עם ביטוי עוגן מדויק ירדו משמעותית בתוצאות החיפוש.
 

קידום אתרים מקצועי מכניס אותך לטבלת המנצחים!

כאמור, לאחרונה בוצע עדכון נוסף, ושוב הושפעו ממנו אתרים לחיוב או לשלילה, בהתאם לאיכות הקישורים המפנים אליהם.
בתום התזוזות, בוצע ניתוח של השלכות העדכון ע"י ניר אדר, מנכ"ל חברת זפו, אשר פיתחה מערכת המשמשת מקדמי אתרים בין היתר לבדיקת מיקומים. הניתוח פורסם באתר Askpavel- לכתבה המלאה.
 
במסגרת הניתוח נבדקו כ- 50,000 ביטויים אשר המערכת עוקבת אחרי מיקומן באופן שוטף, והשפעת העדכון על מיקומם בתוצאות החיפוש. בתום הניתוח פוסמו תוצאותיו בכמה טבלאות- המנצחים (השתפרו בתוצאות החיפוש) והמפסידים.
 
שמחנו, אך לא הופתענו לגלות את לקוחותינו בטבלת המנצחים
 
 
קידום אתרים מקצועי
 
אתרים אשר קודמו בשיטות שאינן תקינות "נקנסו" קשות בעקבות העדכון. במצב כזה קשה מאוד, אך לא בלתי אפשרי, לחזור בחזרה למקומות ראשונים בתוצאות החיפוש. אם מצאתם את עצמכם בטעות בטבלת המפסידים, שקלו כיצד ועם מי להמשיך... קידום אתרים חובבני יכול לעלות לכם הרבה מאוד כסף!
 
מבחינתינו המסקנות ברורות- עבודת קידום אתרים איכותית משתלמת!
 
נכתב ע"י מורן רון, מנהלת פרוייקטים SEO בחברה.