מאמרים מקצועיים בשיווק באינטרנט > קידום אתרים בגוגל > הבטחתם יונה? עדכון אלגוריתם שעושה סדר בתוצאות המקומיות

הבטחתם יונה? עדכון אלגוריתם שעושה סדר בתוצאות המקומיות

אז יונה עם עלה של זית עוד לא קיבלנו, אבל גוגל בכל זאת הביאו איתם בשורה... עדכון אלגוריתם חדש בשם עדכון יונה בא לעשות סדר בתוצאות החיפוש המקומיות בארה"ב.. לא ירחק היום ויגיע גם לארץ ישראל.
לאחר שגוגל יצאו עם עדכון פינגוון ועדכון פנדה, עכשיו הגיע גם זמנו של עדכון האלגוריתם בשם יונה (Pigeon). העדכון קיבל את שמו מהאתר search engine land.
 

מהו עדכון אלגוריתם יונה?

עדכון יונה הינו עדכון באלגוריתם החיפוש של גוגל, אשר שוחרר ע"י חברת גוגל ב- 27.7.14, שמטרתו שיפור של תוצאות החיפוש המקומיות. נכון לרגע זה משפיע העדכון רק על התוצאות הלוקליות בארה"ב, אך בדומה לעדכוני אלגוריתם קודמים, סביר שעדכון זה יגיע גם לישראל בתוך כמה שבועות.
 
עיקר השינוי בעדכון זה הוא הטמעה של "הסיגנלים" של גוגל מהחיפוש הרגיל לחיפוש המקומי. המשמעות היא גרף ידע עשיר יותר, שימוש נרחב במילים נרדפות, השלמה אוטומטית וכדומה.
 
עדכון זה אמור לשפר תוצאות מבוססות מיקום ומרחק- לדוגמא: אם תחפש עסק מקומי בארה"ב כאשר אתה נמצא באיזור מסויים יוצגו לך העסקים הקרובים אליך, לעומת זאת חיפוש של אותו ביטוי, במידה ויעשה ממקום גאוגרפי אחר בארה"ב, יניב תוצאות שונות לחלוטין.
 

איך מומלץ להיערך מראש לעדכון יונה?

כאמור, בשלב זה משפיע עדכון יונה רק על התוצאות המקומיות בארה"ב, אך מנסיונינו לא רחוק היום בו עדכון זה ישפיע גם אצלנו בישראל, ומי שלא יערך מראש, עלול למצוא עצמו נזרק פתאום מהעמוד הראשון...
 
אז מה בכל זאת ניתן לעשות?
 
ניתן ומומלץ להיערך מראש לעדכון זה באתרכם כבר עכשיו, על מנת למנוע מצב של ירידה במיקומים, בעת שעדכון זה יתחיל להשפיע על מנוע החיפוש בישראל:
 
אחסון האתר- חשיבות גדולה למקום בו מאוחסן האתר שלכם. במידה ומדובר על אתר שפונה לשוק הישראלי, דאגו למקמו על שרת שנמצא בישראל. זקוקים לעזרה בהעברת אתר? פנו אלינו....
 
בצעו אופטימיזציה לוקאלית- ודאו שהאתר שלכם מתאים להנחיות האיכות הלוקליות הנדרשות ע"י גוגל.
 
ודאו שהעסק שלכם מחובר למפות גוגל. במידה ומדובר על עסק בעל מספר סניפים, יש חשיבות גדולה ברישום כל סניף בנפרד.
 
שלבו בתוכן מילים נרדפות- חשיבות הולכת וגדלה לחיפוש סמנטי.

במידה וספגתם ירידה בתוצאות כתוצאה מעדכון זה או עדכונים קודמים, נשמח לסייע לכם לצאת מהברוך..